Služba poskytuje možnosť elektronického podania sťažnosti a podnetu v rámci Prešovského samosprávneho kraja a platnej legislatívy.
Sťažnosti možno podávať v úradných hodinách na Úrade PSK, riešia sa podľa postupu určeného zákonom a Zásadami vybavovania sťažností a petícií v Prešovskom samosprávnom kraji.
Sťažnosť je podanie fyzickej osoby alebo právnickej osoby (ďalej len „sťažovateľ“), ktorým
Podanie sa posudzuje podľa obsahu. Ak podanie obsahuje viacero častí, z ktorých:
Sťažnosťou podľa tohto zákona nie je podanie, ktoré
Sťažnosťou podľa tohto zákona nie je ani podanie:
Sťažnosť musí byť čitateľná a zrozumiteľná. Musí z nej byť jednoznačné proti komu smeruje, na aké nedostatky poukazuje, čoho sa sťažovateľ domáha (ďalej len „predmet sťažnosti“) a musí byť sťažovateľom podpísaná. Podpísaním sťažnosti v elektronickej forme sa rozumie podpísanie sťažnosti platným zaručeným elektronickým podpisom sťažovateľa.
Hlavný kontrolór PSK podľa obsahu sťažnosti, zamerania a závažnosti, postúpi sťažnosť na prešetrenie a vybavenie vecne príslušnému odboru Úradu PSK s tým, že sťažnosť musí byť vybavená do 60 pracovných dní od jej doručenia na Úrad PSK (lehota platí pre elektronické podanie podpísané zaručeným elektronickým podpisom alebo tlačenú (papierovú) formu s podpisom).
Prijatú sťažnosť, na ktorej vybavenie nie je PSK príslušný, postúpi ÚHK PSK najneskôr do 10 pracovných dní od doručenia orgánu verejnej správy príslušnému na jej vybavenie a zároveň o tom upovedomí sťažovateľa, okrem prípadu v § 8 ods. 3 zákona o sťažnostiach.
Poznámka: Ak sťažnosť podaná v elektronickej forme (mailom, nie elektronickým podaním) alebo telefaxom nie je podpísaná a sťažovateľ ju do 5 pracovných dní od jej podania nepotvrdí vlastnoručným podpisom, sťažnosť sa odloží. Lehota na vybavenie sťažnosti začína plynúť prvým pracovným dňom nasledujúcim po dni doručenia písomného potvrdenia.
Táto služba nie je spoplatnená, ak je vybavená výlučne elektronickým spôsobom. Inak sa účtuje poplatok v zmysle sadzobníka správnych poplatkov.
Viac informácií o sťažnostiach získate v Zásadach vybavovania sťažností a petícií v Prešovskom samosprávnom kraji.
Ďalšie informácie o danej službe je možné získať prostredníctvom - webovej stránky Úradu PSK, telefonicky, mailom na uvedených kontaktoch, poštou či osobne na adrese: Úrad Prešovského samosprávneho kraja, Útvar hlavného kontrolóra, Námestie mieru 2, 080 01 Prešov.
Prešovský samosprávny kraj spracúva osobné údaje v súlade so zákonom NR SR č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a v zmysle Zásad spracúvania osobných údajov fyzických osôb v Prešovskom samosprávnom kraji zverejnených na jeho webovom sídle.
Podanie možno podať klasickým spôsobom - písomne prostredníctvom pošty, e-mailu, ústne do záznamu, telefaxom alebo osobne na uvedených kontaktoch.
Prostredníctvom tejto služby je možné podať elektronické podanie priamo z portálu PSK pomocou príslušného elektronického formulára - podnet, sťažnosť alebo doplnenie podania.
Útvar hlavného kontrolóra
Mgr. Erika Lukáčová
erika.lukacova@vucpo.sk
051/70 81 252
Podnet |
Sťažnosť |
Doplnenie podania |